(onnistuin deletoimaan jo melko pitkän kirjoituksen juuri äsken..)

En voi sietää uuden vuoden lupauksia, ja siksi en koskaan tee niitä. Uuden vuoden lupaukset on raskaita, koska ne on yleensä niin vaikeita pitää. Aluksi sitä noudattaa oikein säntillisesti, kunnes hiljalleen alkaa lipsua, ja lopulta unohtaa koko lupauksen.

Tänäkään vuonna en siis ole luvannut yhtään mitään. Kuitenkin, koska olen hiukan kyllästynyt entiseen, päätin kokeilla muutamia muutoksia elämääni ja ehkä elämänlaatuunkin.

Ensinnäkin unirytmini on ollut aivan sekaisin, olen ollut hurjan väsynyt, ja minulla on on ollut nukahtamisongelmia. Minulla, joka rakastan nukkumista melkein yhtä paljon kuin syömistä. Niinpä olen päättänyt kokeilla uudenlaisen rytmin löytämistä. Nykyään menen arkisin nukkumaan jo 22-23 aikoihin. Tämä on ollut aika mielenkiintoista, sillä nyt heräilen kuudelta, jopa viideltä jo aivan pirteänä. Toisaalta, olen myös ollut joinain iltoina aikaisen herätyksen vuoksi niin naatti, että olen meinannut jo 20 aikaan kuukahtaa pystyyn. Olen kuitenkin päättänyt että venytän nukkumaan menon aina vaikka väkisin 21 yli, ettei käy niin että alankin heräilemään jo kolmen aikaan. Myöhemmin otan ehkä pienet päiväunet mukaan tähän, mutta vielä en ole uskaltanut, sillä minulla on ollut aikaisemmin ongelmia päiväunien kanssa. En herääkään tarpeeksi pian, tms. ja sitten en taas illalla saa unta.

Toistaiseksi en ole vielä kovin paljon piristynyt, mutta en usko että elimistöni on vielä täysin tottunutkaan tähän uuteen rytmiin. Jos vaan jaksan pitää tätä yllä, uskon että alan hiljalleen piristymään, ja keväälläkin kun hereillä ollessani on pidempään avaloisaa kuin aikaisempina keväinä, niin en ehkä ole yhtä väsynyt, ehkä. Toivotaan parasta!

Toinen muutos on ollut se, että nykyään edes russelit eivät nuku minun sängyssäni. Tässä on ehkä vieläkin enemmän totuttelemista, mutta hiljakseen sekin alkaa sujua.

Kolmas, jota yritän aina vaan, mutta en koskaan onnistu, on siivous. Haluaisin niin kovasti että meillä kotona olisi aina siistiä, mutta se tuntuu täysin mahdottomalta. Aion jälleen yrittää parhaani.

Saa nähdä miten käy. Ja ennen kaikkea, paraneeko elämänlaatu nyt vai ei :)

Psst: Kertokaa muuten mitä voi tehdä taloyhtiössä aamuisin kuuden ja yhdeksän välisenä aikana, kun hiljaisuus päättyy vasta yhdeksältä? On meinaan hiukan tylsää aamuisin..