Apua, aamulla kun menin töihin, se kunnolla iski! Ensi viikonloppuna on jo juhannus! Kummallista kun yleensähän Juhannus on keskikesän juhla. Tänä vuonna juhannus on mun mielestä alkukesän juhla. Jotenkin tämän huonosti alkaneen kesän takia juhannus tulee tänä vuonna ihan arvaamatta.

Mitä Juhannuksena nyt sitten pitää tehdä? Polttaa kokko.. jaahas, mitähän polttaisin ja missä. Tossa mun naapurissa on kyllä uimaranta, että tiedä vaikka siellä kokko oliskin. Juu, juhannustaikoja täytyy tehdä. Kerätä 7 erilaista kukkaa tyynyn alle, ja niin edelleen. Täytynee siis muistaa laittaa huonot vanhat lakanat, joissa ei haittaa viheät tahrat. Mitähän muita kaikkia niitä oli. Mitä juhannuksena syödään? Mulla ei tuu mieleen. Muistelen, että juhannuksena on tapana juoda sitäkin enemmän... Kuuluiko sauna juhannukseen? No, Suomessa kun ollaan niin saunahan kuuluu kaikkeen. Sen huomaa etenkin kerrostalossa asuessaan. Käytävällä on muistutus milloin mistäkin saunasta, on joulusaunaa, pääsiäissaunaa, juhannussaunaa, lenkkisaunaa, ja ties mitä. Lenkki sauna on kyllä aina ollut aika jännä mun korvaan. Jos käy tossa 27 asteen helteellä vetäsemässä semoisen 5 kilometrin hölkkälenkin, niin mun ei ihan ensimmäisenä saunaan tekis mieli. Mieluummin ehkä pakastimeen. Tai sitten sinne naapurissa olevalle uimarannalle. Mutta suomalaisia kun ollaan niin prkl saunotahan!

Mulla ei ole mitään suunnitelmia juhannukseksi. En aio lähteä yhtään mihinkään. Mulla on torstailta alkaen neljä päivää ihanaa juhannusvapaata. Saatan käväistä Kouvolassa vanhempia tervehtimässä, mutta muuten taidan vaan löhöillä ulkona, käydä ratsastelemassa ja puuhailla koirien kanssa. Juhannuksen koiranäyttelykin on Rovaniemellä asti, joten tuskin saan päähäni sinne asti ajaa katsomaan :)

Tosin, jotain muuta koira-aiheista toimintaahan saattaisi olla tarjolla jossain.. Mutta tosissaan, jospa sitä kerrankin osaisi viettää aikaa ihan kotona omien elukoidensa kanssa.

Täytyy yrittää siivota viikolla joka ilta pikkuisen, niin olisi juhannuksena siistiä. Tai sitten siivoan torstaina koko päivän. En oikein tiedä kumpi on houkuttelevampaa, mutta veikkaan että lopulta tuo toinen vaihtoehto toteutuu.

Keli on kyllä ollut ihana. Toivottavasti pysyy näin kesäisenä koko juhannuksen. Mieleen tulee eräät festarit vuosia sitten kun tuttu poika oli pitänyt pitkähihaista paitaa illalla ja yöllä, niin sillä oli mustat kädet, ja valkoiset käsivarret! Eräät asiakkaat kertoivat että Heinäkuussa vasta alkaa tosi helteet, ja jatkuvat elokuuhun asti! Eli nämä helteet ovat ilmeisesti vasta alkulämmittelyjä. Mun puolesta kesä saa sitten jatkuakin vaikka lokakuulle (tai oikeastaan joulukuulle) asti. En halua edes ajatella syksyä ja talvea, hyyi, kylmää ja PIMEÄÄ!!!

Jonain päivänä mä täältä vielä karkaan maailmalle! saatte nähdä. (Heti kun mulla on varaa siirtää koko eläintarhani ulkomaille.)

Hieman sekava sepustus juhannuksen alla...

Juhannusheilaa, eikun taikoja mietiskelevä Nora